نحوه تعیین قیمت انگشتر مردانه یاقوت سرخ

سنگ فیروزه | سنگ کوارتز | سنگ عقیق

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


نحوه تعیین قیمت انگشتر مردانه یاقوت سرخ

ا

 

رنگ نگین یاقوت سرخ

رنگ نگین یاقوت سرخ مهمترین فاکتور در قیمت گذاری کانی‌های رنگی و قیمت یاقوت ها می باشد. به عنوان مثال نوع قرمز می تواند دارای رنگ قرمز، نارنجی یا قرمز مایل به بنفش باشد ولی مرغوب ترین و زیبا ترین رنگ، سرخ خالص همراه با مقدار کمی از رنگ بنفش می باشد که به آن دانه اناری سرخ گفته می شود.

 

باید به این نکته توجه کرد که قیمت انگشتر مردانه یاقوت سرخ زمانی که رنگ قرمز آن با رنگ بنفش و یا نارنجی و یا حتی قهوه ای همراه شود، کاهش می یابد. از سوی دیگر رنگ قرمز باید از درصد خوبی برخوردار باشد چراکه پایین بودن غلظت رنگ عاملی در جهت تغییر رنگ قرمز به رنگ صورتی میشود که قیمت یاقوت سرخ آن کمتر است.

 

نکته: یک نوع سنگ یاقوت سرخ وجود دارد که بسیار کمیاب و نادر می باشد و آن سنگ آنقدر سرخ و قرمز است که به خون کبوتر معروف شده است .اگر یاقوت سرخی واقعا ویژگی های فوق را داشته باشد نمیتوان برای آن قیمت گذاشت.

 انگشتر یاوت سرخ

پاکی نگین یاقوت سرخ

پاکی سنگ عبارت است از عاری بودن سنگ از هرگونه ناخالصی های داخلی و مشکلات سطحی. به عبارت دیگر مثل دیگر سنگ‌های با ارزش و قیمتی هر چه پاکتر باشند به قیمت یاقوت آن افزوده می شود برای اینکه وجود ناخالصی ها در سنگ نه تنها از زیبایی سنگ می کاهد بلکه در درخشش، استحکام و رنگ سنگ اثر می گذارد. توجه کنید که سنگ قرمز پاک، بسیار کمیاب بوده و از قیمت یاقوت سرخ خالص بسیار زیاد می باشد.

 

برش یا تراش نگین یاقوت سرخ

لازم به ذکر است که اگر این سنگ با دقت بسیار بالایی برش خورده باشد می تواند رنگ و جلای بهتری روی آن انجام شود. در زمان خرید به شکل هندسی سنگ برش خورده توجه داشته باشید که از قرینگی یکنواختی برخوردار باشد. اگر برش سنگ گرد است باید در همه قسمت‌ها هم گرد باشد و همه صفحات برش خورده روی سطح سنگ از نظم و ترتیب خاصی پیروی کند در غیر این صورت از قیمت و ارزش سنگ کاسته میشود .

 

وزن نگین یاقوت سرخ

واحد اندازه گیری وزن سنگ های با ارزش و نیمه گرانبها بر حسب قیراط می باشد. یک قیراط ۰.۲ گرم و یا هر ۵ قیراط یک گرم است. هرچقدر وزن سنگ بیشتر باشد قیمت یاقوت سرخ یا کبود هم به صورت تصاعدی افزایش می یابد چراکه هر چه سایز و وزن بیشتر شود، کمیاب و نادرتر بوده و گران بها تر است. سنگ‌ بزرگی که رنگ و درجه خلوص زیادی داشته باشد بسیار کمیاب و نادر بوده و درصورت وجود حتی چند برابر الماس هم ارزش دارد.

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای مشاهده و خرید انگشتر مردانه یاقوت به سایت زرسی مراجعه نمایید.

 

منبع:زرسی



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 62

تاریخ انتشار: پنج شنبه 14 آذر 1398 ساعت: 16:36

برچسب ها : ,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سنگ فیروزه | سنگ کوارتز | سنگ عقیق)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف